“Лише мільярдами проблему миколаївських доріг не вирішити”, – Тарас Кремінь

“Лише мільярдами проблему миколаївських доріг не вирішити”, – Тарас Кремінь

Крім мільярдів на миколаївські дороги, потрібні високі штрафи, відповідальність за перегруз та переробка сировини.

Очікуючи завершення ремонтних робіт на проблемних ділянках основних транспортних магістралей країни, зокрема, М-05 «Київ – Одеса», які передбачають ліквідацію аварійної ямковості та деформацію покриття за рахунок коштів на поточний дрібний ремонт та експлуатаційне утримання, південь країни все ще залишається важкодоступним.
Головна проблема багатьох років поспіль – вирішення означених тез, а це – важковаговий транспорт із перевищенням допустимих габаритно-вагових параметрів, а також недостатні кошти в бюджетах усіх рівнів на дороги.

Вважаю, що відновлення аварійних доріг національного значення Н-11 «Миколаїв – Дніпропетровськ» та Н-14 «Миколаїв – Кропивницький», які, крім іншого, несуть стратегічний характер, неможливе без наступного: належного фінансування Державної служби України з безпеки на транспорті та відповідного габаритно-вагового контролю, а також безпрецедентного фінансування ремонту доріг.

На що очікувати дорогам Миколаївщини із державного бюджету?

Дороги національного значення. 
Для сумнозвісних магістралей краю передбачені ресурси, визначені поданою проектно-кошторисною документацією, а це означає, що на
Н-11 (Дніпропетровська область 25 км -260 млн. грн., Миколаївська область -15 км – 200 млн. грн.) піде 460 млн. грн., на Н -14 (Кіровоградська область – 18,9 км – 166 млн. грн., Миколаївська область – 11,8 км – 300 млн. грн.) – 466 млн. грн. Загалом – 722 млн. грн.

Дороги місцевого значення.
Внаслідок децентралізації з 1 січня 2018 року автомобільні дороги місцевого значення передані до сфери управління обласних державних адміністрацій. Для забезпечення фінансування ремонту та утриманні дорожньої інфраструктури місцевого значення в Державному дорожньому (спеціальному) фонді, ресурси якого накопичуються з частини вартості паливно-мастильних матеріалів, передбачено субвенцію в розмірі 11,5 млрд. грн. Миколаївщина з цієї суми отримає 287 099,5 млн. грн. Однозначно, ці гроші аналогічно відповідають поданим ОДА розрахункам, які можуть бути профінансовані і з обласного та місцевих бюджетів (http://ukravtodor.gov.ua/…/11_5_miliardiv_hryven_subventsii…).

Укртрансбезпека.
Майже кожне 10 зважування на ГВК – з разючим перевищенням вагових параметрів. Це дозволило з початку 2018 року перерахувати до державного бюджету 6 249 601 грн. Надзвичайні випадки порушень законодавства про автомобільний транспорт у 2018 році – тут: http://dsbt.gov.ua/…/nadzvychayni-vypadky-porushen-zakonoda….
На жаль, ці кошти на пішли не на розширення штатів УТБ принаймні на 50%, як це передбачають розрахунки. Саме тому нарешті придбані ГВК на дорогах України, на яких перевізники досі встановлюють «антирекорди» (транспортний засіб рухався з Одеської області в Івано-Франківську, вага загального транспортного засобу – 202 тонни при нормі 40 тон), доволі часто несе безсистемний характер (https://ta.od.ua/…/4379-v-zatoke-zabrosili-vesovoy-kompleks…).

Що робити далі? Дерегуляція, розвантаження доріг, перерозподіл вантажів, жорсткий контроль і штрафи, стабільні інвестиції, місцеві ініціативи, переробка сировини. А ще – гроші на підготовку нашої молоді в закладах ПТНЗ та ВНЗ: і для якості робіт, і для інноваційних рішень, а також наближення до рівня… четвертої технологічної революції.
І працювати, дбати, вдосконалюватися!

Тарас Кремінь, народний депутат України, ПП “НАРОДНИЙ ФРОНТ”