Стратегія розвитку освіти в ОТГ: регіональний дискурс

Стратегія розвитку освіти в ОТГ: регіональний дискурс

Під такою назвою в Миколаївському обласному інституті післядипломної освіти проходила відкрита громадська студія, організаторами якої виступив директор відповідного навчального закладу Василь Шуляр та народний депутат України Тарас Кремінь. Забезпечення якісних освітніх послуг є одним із найбільш важливих і соціально чутливих викликів, що стоїть перед об’єднаними громадами.

Звертаючись до колег-освітян, керівників опорних закладів, керівників відділів освіти, молоді, культури, спорту та охорони здоров’я в ОТГ чи в потенційних громадах, народний депутат України, співголова комітету освіти та науки та член фракції «народного фронту» Тарас Кремінь розповів про основні риси реформи освіти в контексті децентралізації влади в країні.

 «Ми сьогодні повинні чітко розрізняти: в чому виконує свої функції держава; чим повинні займатися органи управління на рівні області села, селища; і чим повинна займатися, безпосередньо, об’єднана територіальна громада, ‒ сказав він, ‒ За останні півроку в нас було немало прикладів «Кайдашевої сім’ї». За ким залишати будинок культури та школу? За ким залишати фінансування реабілітаційного центру або придбання шкільних автобусів? За яким принципом брати участь у співфінансуванні: або за місцем проживання дитини, або за місцем розташування, безпосередньо, навчального закладу?»

Він підкреслив важливість Стратегії розвитку освіти України, яка будується на новій прогресивній концепції “Нова українська школа”. Цю концепцію представила на засіданні Уряду міністр освіти Лілія Гриневич. Більш докладно про Стратегію: 
http://nfront.org.ua/news/details/liliya-grinevich-zatverdzheno-koncepciyu-reformuvannya-zagalnoyi-serednoyi-osviti-nova-ukrayinska-shkola

Тарас Кремінь наголосив, що Стратегія розвитку освіти, є обговореною, затвердженою, підтвердженою Національною академією педагогічних наук України. Вона включає державно-цільові програми, які сьогодні фінансуються за рахунок державного бюджету і позабюджетними коштами, знаходять реалізацію в багатьох інших напрямках. Стратегія встановлює освітні стандарти, про які не потрібно забувати під час впровадження своєї професійної діяльності. Для реалізації реформи освіти потрібне нормативно-правове забезпечення, над яким працює безпосередньо комітет освіти і науки Верховної Ради України. Буде впроваджуватися моніторинг якості освіти.

Питання моделі фінансування освіти – стосовно цього Тарас Кремінь повідомив, що відбувалися спеціальні парламентські слухання, які заклали підвалини для перегляду основних принципів, особливо, в умовах децентралізації влади.

«Дякуючи тому, що збережено традиції надання фінансових коштів з державного бюджету – ми маємо, сьогодні, освітню субвенцію і, звичайно, медичну субвенцію, яка певною мірою відповідає на потреби тих чи інших громад».

В роботі новостворених відділів освіти в ОТГ необхідно дотримуватися прозорості тендерних процедур, публічність, підзвітність і відповідальність.

«Ви знаєте, що Лілія Гриневич започаткувала ідею підзвітності і ця традиція закладена в законопроекті «Про освіту» публічної звітності директорів шкіл, які повинні заповнювати е-декларацію, ‒ підкреслив Тарас Кремінь, ‒ Це буде дуже важливим кроком децентралізації і регуляції».

Фото та відеоматеріали люб’язно надані прес-службою Миколаївської обласної ради.

2

3

4

5
6

7