Завдяки професіоналізму та принциповій позиції Лілії Гриневич ми змогли розпочати справжню реформу освіти – Тарас Кремінь

Завдяки професіоналізму та принциповій позиції Лілії Гриневич ми змогли розпочати справжню реформу освіти – Тарас Кремінь

Народний депутат України, голова підкомітету з освіти та науки у Верховній Раді Тарас Кремінь взяв участь у круглому столі «Шкільна освіта по-новому. Перші враження», який проводив Інститут Горшеніна. Учасники обговорювали новий закон «Про освіту». Тарас Кремінь підкреслив вирішальну роль співпраці комітету з освіти та науки і міністерства освіти України у розробці та впровадженні реформи освіти. Завдяки професіоналізму та принциповій позиції нинішнього  міністра освіти Лілії Гриневич вдалося розпочати справжню реформу.

За словами Тараса Креміня, комітет з науки та освіти у Верховній Раді України не гнався за кількістю прийнятих законів та, як він висловився ‒ не працював на статистику. В першу чергу акцент був на ефективність та діяльність.

«Один з найрезонанснійших документів, який ми прийняли, очевидно, зміг об’єднати академічне середовище. Це був закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність», ‒ говорить Тарас Кремінь.

Він повідомив, що було декілька проектів закону і його захищали різні члени профільного комітету, в тому числі, був урядовий законопроект.

Трас Кремінь сказав: «Але, слава богу, в нас з’явився четвертий варіант, який став базовим, урядовим, запропонований і підтриманий Лілію Гриневич, тодішньою головою нашого комітету. Ми змогли тоді об’єднати академічне середовище, змогли об’єднати професійне середовище, з рештою, величезна кількість депутатів, фактично, конституційною більшістю, ми його прийняли».

Разом з тим, розробники через  різні позиції з міністерством фінансів не змогли забезпечити на належному рівні фінансування реалізації цього законопроекту. Законопроект «Про освіту» виходив, так само, від Уряду, майже рік тому, але не набрав голосів у першому читанні та був направлений до доопрацювання.

«Завдяки позиції Лілії Гриневич ми його взяли на доопрацювання до свого комітету, де запросили батьківське середовище, громадське середовище, представників освітньої сфери з багатьох регіонів і, зрештою, змогли підготувати відповідний документ», ‒ підкреслив Тарас Кремінь.

За словами Тараса Креміня у критиці цього документу було більше політики, ніж справжніх зауважень ‒ підкреслив голова підкомітету з питань науки та освіти. Разом з тим, депутат «Народного фронту» допускає, що найближчим часом законопроект вже з’явиться у сесійній залі, оскільки вже набув підтримки з боку профільного комітету, з боку інших фракцій. Також міністерство фінансів, яке запропонувало проект бюджету на 2017 рік надало свої фінансові розрахунки стосовно забезпечення цього законопроекту.

«Які лунають закиди?! Крім тривалості навчання, обов’язково слід сказати про ступневість. Обов’язково слід сказати про участь у системі навчання і батьківського середовища і всього іншого. Треба, звичайно, говорити про ступневість в середні кожного із ступенів. І, ІІ і ІІІІ ступенів. По суті ІІІ ‒ є складовою ланкою для підготовки кваліфікованих робітників», ‒ пояснив Тарас Кремінь та підкреслив роль фінансової складової.

Він розповів, що ті перспективи, які закладені в проекті бюджету на наступний рік, окрім дуже оптимістичних, всі будуть виконані. По-перше, це буде стосуватися збільшення соціальних стандартів, тобто збільшення соціальних виплат: збільшення  заробітних плат педагогічних працівників. По-друге, це інтенсифікація створення опорних закладів, відповідно, шкіл-філій, разом із співфінансуванням із державного бюджету і органів місцевого самоврядування. По-третє, поява низки шкільного транспорту, яка допоможе дітям доїжджати. Оскільки є нарікань і критики стосовно, що маленькі діти будуть по дві години самі в дорозі. За програмою шкільного автобусу це питання вирішується.

«Дуже багато нарікань стосовно підручників.  Але я хочу подякувати міністерству за те, що вини свою частину виконали – це половина підручників. Стосовно заклику до органів місцевого самоврядування хочу повторитися, що є аутсайдери цього забезпечення. Мова йде про 4 – 7 клас, у тому числі. В якісь мірі це саботаж, в якісь мірі – це так само кадровий голод. Бо і чиновники у департаментах і районних відділах освіти, сьогодні так само мають обмежене фінансування і затримати там нормальних кваліфікованих освітян буде надзвичайно важко», ‒ сказав голова підкомітету з освіти.

Тарас Кремінь додав, що Уряд в цьому законопроекті пообіцяв фінансування, але поки цього документу депутати ще не бачили. Депутат від «Народного фронту» висловив впевненість, що за тісної співпраці комітету освіти з міністерством освіти відбудеться конструктивна робота з міністерством фінансів, яка принесе позитивні результати.