Тарас Кремінь: Ця коаліція має прийняти закон про освіту

Тарас Кремінь: Ця коаліція має прийняти закон про освіту

3 лютого у Верховній раді відбувся брифінг з окремих аспектів діяльності Міністерства освіти та науки України. Про стан справ висловився депутат від «Народного фронту» Тарас Кремінь, а також депутати інших фракцій Олександр Співаковський та  Олександр Марченко.

Зокрема, депутат від БПП Олександр Співаковський висловив своє незадоволення роботою нинішнього міністра освіти та науки. Також депутат висловив низку претензій до роботи міністерства, зокрема, про відсутність підручників для 4 – 7 класів. Він запропонував на посаду міністра Лілію Гриневич, яка є головою відповідного профільного комітету та є депутатом від «Народного фронту». За його словами Лілія Михайлівна людина, яку знають, якій довіряють та яка зможе сформувати команду і працювати разом із комітетом Верховної Ради. Він висловив необхідність сформувати нове міністерство освіти та науки, а  Лілія Гриневич зможе зробити все, щоб повернути довіру українського освітянського суспільства.

Тарас Кремінь сказав:

«Я би хотів підтримати Олександра Володимировича Співаковськго у тому, що справді є дуже багато роботи над помилками, і їх треба виправляти негайно. Те, що відбулося з підручниками знайшло своє продовження у ситуації з профтехосвітою. Через несвоєчасну підготовку бюджетних пропозицій до профільного міністерства ми опинилися в ситуації, коли органи місцевого самоврядування не змогли профінансувати елементарні поточні платежі профтехосвіти вже у січні. Частина з них так і не спромоглася прийняти бюджети.

Хотілося б зупинитися на тих важливих речах, які нас всіх турбують. Це, все таки, діяльність органів та закладів освіти на території Донецької та Луганської областей. Станом на сьогоднішній день забезпечення цими підручниками для 4 – 7 класів, забезпечення шкільними автобусами – виконано не в повній мірі.

Близько 95 тисяч підручників відправлено на територію, зокрема, Луганської області. Але, поруч із тим, на складах лежить близько 135 тисяч підручників, які розраховані для загальноосвітніх закладів для окупованої території. Тобто, це говорить про те, що Міністерством не враховано фактичний учнівських склад загальноосвітніх закладів Луганської області на українській території.

З іншого боку, хотів би відзначити і проблеми з перерозподілом освітньої субвенції у 2015 році. Незважаючи на важливі і ключові потреби Луганської області і на підставі тих листів, які були направлені на адресу міністерства освіти та науки а також міністерства фінансів: Луганська область просила близько 40 мільйонів гривень, а отримала, всього 13. Це говорить про те, що сьогодні, українська влада невпевнено почуває себе на території луганської області, а наслідки того ми маємо очевидні.

Крім того іншого, це і питання шкільних автобусів. Ми розуміємо певні критерії, алгоритми і механізми, але, фактична потреба у шкільних автобусах на території Луганської області – близько 40 одиниць. На превеликий жаль, їх значно менше. Розуміючи те, що щоденно відбуваються обстріли, що щоденно шкільні автобуси можуть бути задіяні, в тому числі, для вивезення поранених або відправки військовослужбовців в зону АТО, то шкільні автобуси там, звичайно, як повітря. І, звичайно, це забезпечення, матеріально-технічне забезпечення шкіл. Це поточні ремонти, це заміна вибитих вікон і т.д.

Що стосується питань забезпечення Півдня України. Можу сказати, що тільки на січень, фактично, 100% підручників надійшло. Але ми затрималися на дві чверті або на перше півріччя, а це, якраз, говорить про те, що є певне непорозуміння з боку батьківського колективу, учнівського складу тощо.

Тому, розглядаючи проблему: в який спосіб буде розглядатися і переглядатися коаліційна угода на найближчу перспективу, нам, очевидно, треба поставити чіткі завдання і задачі, стосовно тих законів, які ми маємо прийняти, а також термінів їхнього виконання. Очевидно, ми повинні протягом найближчого місяця, винести у сесійну залу Закон України про освіту, і він повинен бути досконалим зі всіх точок зору. Він має бути підтриманій батьківським колективом, учнівським складом, учительськими колективами усієї України. Це, звичайно, закон України про професійну освіту, про дошкільну освіту, позашкільну тощо, а також велику кількість підзаконних актів, які повинні стабілізувати ситуацію в освітньому просторі».